martes, 19 de febrero de 2008

LA METODOLOGIA

A l’hora d’explicar els Jocs Olímpics, em va resultar molt fàcil trobar informació. Internet està replet i m’ha estat possible explicar tot allò que per a mi és una base essencial per a conèixer aquesta realitat. Es pot veure com eren els Jocs abans de l’era moderna, com han anat evolucionant en els nostres temps i com és la seva organització. El problema va arribar a l’hora de centrar-se només en Barcelona. Si passaves bastant temps buscant, trobaves massa informació, i si no li donaves importància, era molt complicat poder estructurar-la. Amb el munt d’informació trobada vaig haver de reduir aquesta als elements més essencials i estructurar-la segons el meu interès. Sobretot, el que volia aconseguir era fer arribar a la gent la modificació espectacular que va tenir la ciutat, explicar les noves construccions i instal·lacions i la reconstrucció d’unes altres.
Per a realitzar el meu treball, vaig començar a buscar informació dels Jocs Olímpics. A partir d’aquí ja vaig enfocar el treball cap als Jocs Olímpics de Barcelona. D’aquesta forma es podria comparar tots els Jocs amb els de Barcelona i veure com han anat evolucionat al llarg del temps. Finalment, vaig acabar amb els voluntaris’92.Vaig enfocar el treball per tal que comencés per un tema general i acabés explicant un tema particular: com són els voluntaris olímpics. La informació dels Jocs Olímpics és una base d’informació general. Després, en els Jocs de Barcelona hi ha explicada la història abans dels Jocs (l’elecció), les construccions i les instal·lacions que es van haver de fer abans de la seva celebració i finalment, el moment de la celebració. Per a poder trobar tota aquesta informació vaig utilitzar Internet i vaig buscar a la biblioteca de Torrelles de Llobregat. Per últim, en la part que tracta sobre els voluntaris, s’explica com era aquesta feina que havien de realitzar i hi ha les entrevistes on parlen de les seves experiències.

No hay comentarios: